Istraživanja

Ovo su stvari koje utiču na našu percepciju

Da li ste znali da crvena boja usporava vreme, vrsta muzike koju slušate dok jedete utiče na vaš apetit, a pomeranje sata smanjuje produktivnost
Zanimljivosti
20:16h Autor:
Ovo su stvari koje utiču na našu percepciju
Foto: Shutterstock

Crvena boja usporava vreme

Britanski naučnici su sproveli veliki eksperiment u londonskom Naučnom muzeju. Svaka prostorija u muzeju je dobila različitu boju osvetljenja, a nakon što su ljudi izašli iz svake, trebalo je da procene koliko su vremena proveli u njoj. Otkrili su da su ljudi najteže procenili koliko su vremena proveli u crvenoj prostoriji, pa su u proseku na svaki minut dodali još 11 sekundi. Prema naučnicima, crvena boja nas čini svesnijima našeg okruženja i zaokuplja mozak detaljima, pa nam se čini da vreme sporije prolazi.

Muzika utiče na ukus hrane i apetit

Odabir muzike je izuzetno bitan za poslovanje restorana, jer utiče na zadovoljstvo jelom, tvrde naučnici sa Univerziteta Ilinois. Oni su podelili goste u restoranu na dva dela, u jednom su puštali laganu muziku, a u drugom pop i rok, dok je hrana bila ista. Gosti koji su jeli u delu sa laganom muzikom hranu su ocenili znatno ukusnijom. Gostima u drugom delu hrana nije bila jednako ukusna, iako su pojeli veće količine.

Stres utiče na to ko će da nam se svidi

Dok jedni vole visoke, drugi niske, treći plave... - većina ljudi može da se složi da imaju određen tip fizičkog izgleda koji im se sviđa. Ipak, na to utiče i jesmo li pod stresom ili nismo, tvrde britanski naučnici. Oni su u eksperimentu pokazali da će ljudima pod velikim stresom biti privlačniji ljudi sa većom telesnom težinom, dok će oni koji nisu pod stresom češće birati vitkije. Jedno od objašnjenja je da se hrana i jača građa povezuju sa sigurnošću i utehom.

Kontracepcija utiče na čulo mirisa

Žene koje koriste hormonsku kontracepciju ne bi trebalo da previše veruju svom nosu, jer tablete mogu da izmene njihov osećaj mirisa, tvrde italijanski naučnici. Oni su testirali čulo mirisa žena koje su duže vreme uzimale tablete, pa su ih poredili sa onima koje ne uzimaju kontraceptivne pilule. Otkrili su da već nakon tri meseca uzimanja tableta za kontracepciju čulo mirisa slabi, pa žene detektuju manje mirisa u svojoj okolini.

Pomeranje sata smanjuje produktivnost

Pomeranje sata koje je uvedeno da bi se maksimalno iskoristila dnevna svetlost i smanjila potrošnja električne energije loše deluje na produktivnost radnika, pokazala je studija Gugla. Prema njoj, ljudi će u prvih nekoliko nedelja nakon promene sata mnogo više vremena provesti na internetu u potrazi za zanimacijom, a samim tim manje će da se posvećuju poslu.

Samo razmišljanje o novcu utiče na moral

Već sama pomisao na novac kvari ljude, tvrde naučnici sa Univerziteta Harvard. Oni su sproveli seriju ispitivanja u kojima su volonteri igrali zabavne igre za koje su tokom igranja dobili informaciju da će biti nagrađeni novcem. Oni koji su bili motivisani najvećim nagradama, bili su najviše skloni nepravednim potezima, sklapanju klanova i sličnim delatnostima.

Kafa smanjuje depresivne misli

Šoljica omiljene kafe zaista može da ulepša pogled na svet, tvrde naučnici sa Harvarda. Prema velikoj studiji na preko 200 hiljada ljudi tokom 20 godina, ljudi koji su redovno pili kafu imali su niže stope samoubistva. Osim toga, već jedna šoljica kafe na dan smanjuje rizik od samoubistva za 50 posto. Teorija je da kofein deluje kao antidepresiv jer stimuliše produkciju neurotransmitera, ali previše kafe moglo bi da ima kontraefekat.

Gledanje TV-a podstiče seksističke stavove

Prema nedavnoj studiji, gledanje televizijskog sadržaja podstiče seksističke stavove i kod muškaraca i kod žena. U većini emisija ženski likovi se prikazuju kao hiroviti, emocionalno slabi i bespomoćni, dok se muškarci prikazuju kao pasivni i manje emocionalni, a pod uticajem tih stereotipa sami ćemo da doživljavamo polove na sličan način.

Umetnost postaje dosadna nakon brze hrane

Kanadski naučnici odlučili su da testiraju manje istražene posledice nezdrave hrane, pa su otkrili da ako se ljudima pokazuju slike fast fuda, a iza toga slike prirodnih lepota ili umetnosti, oni postaju manje impresionirani nego što bi inače bili. Jedna od teorija je da brza hrana podstiče kratkoročno uživanje i stimuliše nestrpljivost, zbog čega stvari doživljavamo na drugačiji način.

Percepcija vremena zavisi od pola

Muškarci i žene drugačije doživljavaju prolaznost vremena, pa po pravilu ženama vreme prolazi znatno brže, pokazale su brojne studije u proteklom deceniji. Prema njima, ženski mozak je lakše zaokupiti detaljima pa im se čini da je vreme brže prošlo, što može da bude dobar izgovor za sve one čiji partneri nestrpljivo čekaju da se spreme ili pojave na dogovorenom mestu.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs